15 Ocak 2015 Perşembe

dinlemekten sıkılmadığımız beş şarkı

bazı şarkılar var ki, aradan beş dakika da geçse, seneler de geçse, tekrar ve tekrar dinlettiriyor kendisini. herkesin böyle şarkıları vardır. kimisi rakı masasında düşer akıllara, kimisi durakta otobüs beklerken. en özel anların, en özel duyguların şarkılarıdır. kimisi umutla doldurur içimizi, kimisi geçmişte yaşanan olumsuzluklara karşı gülümsetir. ben de sizlerle, asla sıkılmayacağım yüzlerce şarkının içinden o beş şarkımı paylaşmak istedim.


beş/ barış manço - dönence
zaten hepimizin kahramanıdır barış manço. adam olacak çocuklar programıyla büyüdük hepimiz. o'nun sayesinde biraz da adam olduk. bu güzel karakterinin yanında türk rock müziğine eşi benzeri olmayan şarkılar bıraktı bir de. o şarkılardan birisi de, asla ama asla eskimeyen dönence oldu.

dört/ dire straits - sultans of swing
kendileri çok sevdiğim bir gruptur. özellikle izlemeyenler varsa, alchemy konserini bir an önce izlesin. çünkü eğer biraz olsun seviyorsanız, bu konser ile aşık oluyorsunuz. bu konserin en can alıcı şarkılarının başında telegraph road gelse de, benim için sıkılmadığım ve hala en çok dinlenen şarkısı sultans of swing, hiç bir zaman eskimeyecek bir şarkı.

üç/ necati ve saykolar - fırtına
yeni keşfettiğim bir grup olduğu için mi bilemiyorum fakat, yaklaşık üç haftadır aralıksız dinliyorum. çok profesyonel bir müziğe ve eğlenceli sözlere sahip olan bu şarkıyı daha önce keşfedemediğim için baya üzüldüm, siz üzülmeyin, bir an önce dinleyin. uzun bir zaman boyunca sıkmadan dinleyeceğim gibi geliyor. bu arada, necati ve saykolar'ı bilen ve seven izmirliler için güzel bir haber, 31 ocak'ta alsancak hayal kahvesi'ne geliyor kendileri. 

iki/ erol evgin - aldım başımı gidiyorum
beş şarkı heralde bu kadar birbirinden bağımsız olabilirdi diye düşünüyorsunuz belki ama arka arkaya tek tarz müzik dinlemektense böyle daldan dala atlamayı çok daha fazla seviyorum. hem böyle bir beş olduğu zaman, herkesin ortak noktasını buluyormuşum gibi geliyor. uzun lafın kısası, eskilerden gelen bu şarkıyı dinlemek hem biraz nostaljiyi yaşatıyor, hem de sözleriyle güzel bir ziyafet sunuyor.

bir/ pink floyd - hey you
yukarıda yüzlerce sıkılmadığım şarkı var demiştim. yüzlerce de, binlerce de olsa, sanıyorum ki bir numara her zaman bu şarkı olacak benim için. zaten böyle düşündüğüm için de, şarkıdaki together we stand, divided we fall gibi efsaneleşmiş bir sözü üzerimde sonsuza kadar taşıyorum. bu şarkıyı bilmiyorsanız bile, bir yerlerde kesinlikle duymuşsunuzdur. çünkü, en anlamsız ve alakasız yerlerde bile benim karşıma çıkıyor. kısacası, bu şarkı ya benim kaderim ya da tüm dünyanın sıkılmadan dinlediği bir şarkı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder