25 Ocak 2015 Pazar

maçın galibi necati ve saykolar

konserden çıkar çıkmaz bilgisayarın başına oturup yazıyorum bu yazıyı ve tüm konser boyunca her çalınan şarkıyı tek tek not aldım ve sizler için 30 şarkılık konser playlistini bu yazının sonunda paylaşacağım. bir süredir beklediğim bir konserdi ve nihayet kendilerini adam gibi dinleme fırsatını bulabildim. necati ve saykolar'ı bir ay önce gittiğim container hall konserinde keşfetmiştim. sahneye çıkacakları zaman, sigara içmek için dışarı çıkmıştım, kendilerini tanımıyordum çünkü. fakat içeriden gelen müzik, yeni yaktığım sigarayı attırıp, içeriye girmem için uyarmıştı beni ve içeri girdiğimde gerçekten kaliteli bir müzik grubunu kısa süreliğine dinleme şansı buldum. o günden bu güne kadar bir çok konser kaydını ve dur bak dinle geç adlı albümünü dinledim. kendilerini canlı canlı dinleme fırsatı da bugüne kısmetmiş.

öncelikle necati ve saykolar, denizli menşeili bir grup olup, bünyesinde serhat ergür (davul), alper kayman (gitar), barış şanlısoy (bas gitar) ve necati karadayı (vokal-bağlama) gibi isimleri barındırıyor. hepsi birbirinden yetenekli ve eğlenceli kişiliklere sahip. zaten bu kadar eğlenceli ve güler yüzlü olmaları da, tüm konser alanını etkisi altına alıyor, herkes saçma bir gülümseme ve mutlulukla dinliyor şarkıları.


kısa bir grup özetinden sonra gelelim konsere. ilk olarak, gerçekten çok sinirlendiğim ve aslında pek şaşırmadığım bir olayı anlatmak istiyorum. konserin henüz üçüncü şarkısındayken, mekanın tüm ses sistemi çökme noktasına geldi. şaşırmıyorum çünkü yıllardır savunduğum izmir'de bir konser salonu yok tezimin doğru olduğunu biliyordum. şarkı sırasında mikrofonda kopukluklar, enstrümanların seslerinin gidip gelmesi derken, ilk üç şarkıyı pek net dinleyemedik. on dakikalık zorunlu bir ara verildikten sonra bu sorun çözüldü fakat konserin güçlü bir şekilde başlamasını engelledi diyebilirim. özellikle moğollar ile başlayan konsere böyle bir mekan kazığı atılamazdı. açılış demişken, şampiyonlar ligi müziği'nin arka fonda olduğu, shevchenko'nun saykoları diye başlayan, maç daha başlamadan 4-0 öne geçtik diyen o anons kimin aklına geldiyse çok yaşasın. büyük ev ablukada'nın kaliteli anonslarından sonra ilk defa bir konsere başlamadan önce böyle eğlendim diyebilirim.

konser ile ilgili olumsuz tek bir düşüncem var onu en sona saklıyorum. neden olduğunu anlayamadım ve gerçekten hayal kırıklığına uğradım bu olumsuzluktan dolayı. bu konuya geçmeden önce konserin iyi taraflarını biraz yazmak istiyorum. bir kere, bu adamlar gerçekten müzik yapıyor! yaklaşık üç buçuk saat süren konserin tek bir kısmında bile sıkılmıyorsunuz. şarkıların özenle seçildiği belli, bu yüzden şarkılar birbirini çok güzel tamamlıyor. bir de arada yapılan sahne şovları devreye girince gerçekten konser tadından yenmiyor diyebileceğimiz bir klasmana oturuyor. hayır, gerçekten kızıl mavi şarkısını fatih terim, cem karaca, rafet el roman, kayahanbarış manço ve dilberay olarak yorumlamak nedir? bu nasıl bir kafa diyorum ve o kafanın bulunduğu alper kayman'a tekrar ve tekrar çok yaşamasını diliyorum. çok güzel ve gerçekten eğlendiğimiz taklitler oldu. bir de sanıyorum önceki konserlerde bu isimlerin yanında bir de zerrin özer taklidi yapmışlar, bu taklit zerrin özer'in kulağına gitmiş, kendileri de biraz korkmuşlar. umuyoruz zerrin özer kendilerini affetmiştir. fakat ciddi olmak gerekirse, türkiye'nin efsane müzisyenlerini böyle eğlenceli bir şekilde anmak ve o isimleri tek tek sahnede alkışlatmak çok hoş bir jest.

grup, rock müziğini ve nostaljik türk müziğini güzel harmanlıyor. tabii bunda en büyük rol necati'nin bağlamasında. bağlamayı çok güzel çalıyor ve rock müziğini sonuna kadar yaşıyor diyebileceğimiz bazı parçaların arasında bile bağlama hiç sırıtmıyor. hatta şarkıya farklı ve kaliteli bir yorum katıyor. bir de bağlamanın yanında, o güzel darbukasıyla seyircileri daha da coşturuyor. hatta biraz daha ileri gidip, konserin son şarkısı olan anlıyorsun değil mi parçasını flüt ile çalınca yeteneklerinin hepsini göstermiş oldu. yetenek demişken, tekrar anmam gerekecek ama alper kayman'ın mikrofonla arasında mesafe bırakmadan çıkardığı o sesi ya ben çok büyütüyorum ya da gerçekten büyük yetenek. şimdi bu isimleri söyleyip, barış şanlısoy ve serhat ergür'ü pas geçmek olmaz. bateri'de serhat az solo atmış olmasına rağmen başarılıydı. tabii takımın bana göre toparlayıcısı rolündeki (bunu müzik için değil, abi kardeş ilişkisi olarak söylüyorum) barış şanlısoy'da bas gitarıyla büyük işler çıkarıyor. neden bilmiyorum ama, sahnenin sol tarafında onu ve o uzun saçlarını görmek insana güven veriyor. hala içindeki o güzel çocuğu kaybetmemiş olması da çok güzel, kendisini kutluyorum.

şimdi gelelim olumsuz bulduğum kısıma. abi neden kendi şarkınızı çalmıyorsunuz? evet bu soruyu, böylesine uzun ve ciddi sayılabilecek bir konser yazısında abi diye soracak kadar samimi soruyorum, çünkü gerçekten çok büyük hayal kırıklığı yaşadım. cover şarkılar çok güzel, şarkı seçimleriniz inanılmaz ama biz oraya ne olursa olsun necati ve saykolar'ı dinlemeye geliyoruz. ben ki, evden çıkmadan önce son bir kere tüm albümü baştan sona dinleyerek, her şarkısından ayrı bir tat alıp heycanlanmış birisi olarak konserde sadece fırtına ve özlem şarkısını duyunca üzüldüm. inanın bana, albümünüzdeki altı şarkı arasından hangisine en güzel diyebileceğimi bile bilmiyorum çünkü bu altı şarkının hepsi cover yaptığınız şarkılar kadar başarılı. hepsinin sözleri ve müzikleri, konserde dinlemek için can attığım şeylerdi fakat siz koca 30 şarkılık güzel playlistinizde 6 tane şarkınızdan sadece 2 şarkınıza yer vererek, biz genç necati ve saykolar dinleyicilerini üzdünüz. bunun sebebini gerçekten merak ediyorum, nasıl öğrenebileceğimi de bilmiyorum. belki şu an ben çok anlayışsız bir şekilde böyle bir eleştiri yapıyorum ama, bir çok amatör grup bile bu tarz konserlerinde çok da başarılı olmayan şarkılarını çalmak için gayret ederken (ki hepsini destekliyorum, ne olursa olsun kendi şarkılarını çalmak büyük bir cesaret ve tutku göstergesidir) sizin bu kadar kaliteli şarkıları çalmamanızı anlayamadım. bu paragrafı bire bir size, umarım bu yazıyı okursunuz ümidi ile yazdım, çünkü tekrar samimiyete güvenerek, albüm şarkılarını konserde dinleyememek inanılmaz hayal kırıklığı oldu benim için.

özetleyecek olursak, genel hatlarıyla çok başarılı olan fakat kendi şarkılarına yer vermeyerek bizleri üzen bir konser yaşadık. çok yoğun bir konser programları varken ve grubun kalitesinin hala tam olarak anlamayıp, destek çıkmayan bizler karşılarındayken, ilerleyen zamanlarda neler yapacaklar merakla bekliyorum. ama umarım ilk iş olarak, konserlerinde albümdeki tüm şarkılarını çalmaya karar verirler. çünkü ne olursa olsun, orada insanlar necati ve saykolar ismine geliyor, onların şarkılarını duymak için geliyor. cover şarkılar harika evet ama dur bak dinle geç albümündeki şarkıların da onlardan altta kalır yanı pek yok.

bir kaç şarkıyı atlamış veya karıştırmış olabilirim, resmi bir playlist değil sonuçta fakat en fazla iki şarkıyı atlamış olduğumu ve hiç bir şarkıyı karıştırmadığımdan emin olduğumu söyleyerek 24 ocak 2015, izmir hayal kahvesi, necati ve saykolar playlist adındaki emeğimi sizlerle paylaşıyorum.

  • moğollar - ıssızlığın ortasında
  • asu maralman - bağrı yanık dostlara
  • mfö - psikopatım
  • düşler sokağı - bir kuş konsa badi parmağıma
  • barış manço - hal hal
  • neşet ertaş - yanıyorum
  • nazan öncel - gidelim buralardan
  • kazım koyuncu - ben seni sevdiğimi
  • funda arar - arap saçı
  • ezginin günlüğü - sigaranın dumanına sarsam
  • ebru gündeş - kızıl mavi
  • sezen aksu - onu alma beni al
  • erkin koray - estarabim
  • yurtseven kardeşler - zühtü / opus - life is life
  • seksendört - dokunma
  • kıraç - yıllar sonra rastladım
  • hayko cepkin - melekler
  • tülay özer - ikimiz bir fidanız
  • zara - hasretinle yandı gönlüm
  • cem karaca - tamirci çırağı
  • barış manço - lambaya püf de
  • cem karaca - bindik bi alamate
  • necati ve saykolar - özlem
  • orhan gencebay - kaderimin oyunu
  • necati ve saykolar - fırtına
  • hayko cepkin - ölüyorum
  • şebnem ferah - deli kızım uyan
  • orhan gencebay - hatasız kul olmaz
  • barış manço - yeni bir gün doğdu
  • barış manço - anlıyorsun değil mi
bu uzun playlist ve yazının içeriğinde kullanılan resim şahsımıza aittir. türk sanatıyla ilgilenen, müziğe ve insanlara saygı duyan, içinden mutluluğu eksik etmeyen herkesin kullanması serbesttir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder