11 Ocak 2015 Pazar

nick mason'ın devleştiği an

bir pink floyd dinleyicisi iseniz, pink floyd'un hiç bir üyesini ayrı ayrı ele alamazsınız. her üyenin üstün performanslarını tek tek inceleyip, onları yüceltseniz bile, hepsinin toplamı olan pink floyd grubunu, tüm üyelerinin toplamından daha fazla yüceltmek zorundasınızdır. tek başına incelemeyi bir yana koyun, grubun üyelerinden tek bir kişi bile eksik olsa pink floyd müziğinin bir yerde tam olmadığını, eksik kaldığını görürsünüz. bunu son albüm olan the endless river ile yaşadık, fakat uzun süre sonra gelen yeni albüm heyecanı aslında bunu görmemizi engellemişti.

ben bu düşünceye sahip birisi olarak, bu düşünceyi kırabilecek bir nick mason dinledim yıllar önce. ve yıllar önce dinlediğim nick mason ile her zaman yukarıda yazdıklarım doğru mu acaba diye düşündüm. çünkü aşağıda dinleyeceğiniz nick mason'ın tanrılaştığı, tanrı eğer davul çalsaydı bu kadar iyi çalamazdı diyebileceğimiz bir solosu var. belki çok daha iyi, çok daha kaliteli sololar duyduk sonra kendisinden fakat bu solosu her zaman bir başka oldu insanlar için. eğer, biz 1972 senesinde böyle bir soloyu dinlediysek ve günümüzde bu solonun yanından geçebilen her hangi bir soloya rastlayamıyorsak, bazı kişilerin neden her zaman eskilerde yaşadığını ve yaşamak istediğini anlamamız çok zor olmasa gerek. daha fazla lafı uzatmak istemiyorum ve eğer daha önce dinlemediyseniz seneler boyunca etkisinden çıkamayacağınız 6 dakika süren tanrı'nın insan kılığına girip bateri çaldığı, ve bu insan kılığına nick mason dediğimiz kişiye sözü bırakıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder