21 Şubat 2015 Cumartesi

87. akademi ödülleri

bu sene 87. kez yapılacak olan oscar ödül törenine giderken bir kaç kelam etmek istedim. bu sene adaylara şöyle bir baktığımızda hiç bir kategoride kesin bu alır diyebileceğimiz bir seçenek yok. hep bir rekabet var fakat bu rekabet genelde iki film arasında dönmüş durmuş. yani rekabetin sınırı pek geniş olmasa da, güzel mücadele verecek filmler karşı karşıya gelmiş. bir kaç filmin aday bile gösterilmemesi akademiye olan güveni iyice sarssa da, herkesin tahmin edebileceği bir aday listesi çıkarmışlar ortaya.

tahminlere geçmeden önce, yarın akşam gösterilecek olan oscar'ı digitürk web sitesinden canlı olarak izlettireceğini duyurdu. son dakikada bir oyun yaparak, bedava izletmeyeceğini düşünsem de yine de linki buraya bırakmak istiyorum. belki bir güzellik yaparlar ve duyurdukları gibi bedavaya izleyebiliriz.


en iyi film / the grand budapest hotel
iddalı diyebileceğimiz dört adet film var bu kategoride. boyhood, birdman, the grand budapest hotel ve whiplash. bu dört adet adaydan birisinin ödülü alması beni çok şaşırtmaz ancak the imitation game denen, sırf oscarda ödül almak için çekilmiş, sanatı sanat için değil de, ödül almak için yapılan film ödülü alırsa büyük bir hayal kırıklığı olur herkes için. birdman en düşük ihtimalle ödülü alacak aday benim için. daha sonrasında, gönlümdeki şampiyon whiplash geliyor. bana göre çok güzel bir filmdi fakat akademi için çok genç bir film, bu yüzden alamayacağını düşünüyorum. geriye kalıyor the grand budapest hotel ve boyhood. eğer film üzerindeki emeği bir tarafa koyacak olursak, ben tercihimi the grand budapest hotel'den yana yapmak istiyorum. gerçekten çok beğendiğim ve muhteşem görüntüleriyle harika bir başyapıt kendisi. fakat karşı tarafında da 12 senelik büyük bir emek olunca, akademinin kafası karışmış olabilir.

en iyi aktör / michael keaton
heralde michael keaton olmasa filme pek dayanamazdım. bana göre gerçekten vasat olan, bir tek times square'de geçen sahnesini beğendiğim bu filmin kurtarıcısı michael keaton'ın oyunculuğu. diğer filmlerden bir tek foxcatcher'ı izleme şansım olmadı, o yüzden steve carell hakkında bir yorum yapamayacağım fakat diğer tüm adayların arasında açık farkla michael keaton bu ödüle layık olacaktır.

en iyi animasyon film / the tale of princess kaguya
sitemli bir giriş yaparak, the lego movie gibi bir filmi bu bölüme aday göstermeyen akademi'nin ne yapmaya çalıştığını küfür ederek sormak istiyorum. animasyon filminden tiksinen insanların bile zevkten dört köşe olduğu, inanılmaz ötesi bir film olan the lego movie'nin bu bölümde aday olmamasının açıklaması nedir gerçekten ama gerçekten çok merak ediyorum. aday olsaydı kendisini tek geçerdik sanırım fakat adaylığı olmadığı için the lego movie kadar güzel bir animasyon filmi olan the tale of princess kaguya ödülü alır diyorum. ayrıca the tale of princess kaguya'yı hala izlemeyen izmirliler varsa, 26 şubat'ta !f festivalinde izleyebilirler.

en iyi yabancı film / leviathan
adayların açıklandığı ilk günden beri kendisinin bu ödülü alacağını savunuyordum. fakat dün akşam cesar'da adeta şov yapan ve ortalığı dağıtan timbuktu'dan sonra benim de içime bir şüphe düşmedi değil. iki film arasındaki büyük çekişmeye rağmen ne olursa olsun ödül leviathan'da kalacaktır.

en iyi orjinal şarkı / selma - glory
selma filmini beyaz perde'de izleyenlerdenim. film biter bitmez, telefonumdan hemen hangi müzik ödüllerini kazandığını ve hangi ödüllere aday olduğuna baktım. çünkü glory şarkısı ile büyük bir başarı yapacağından emindim ki zaten aldığı ödülleri ve akademiye adaylığını görünce şaşırmadım. aslında bu filmin yanında bir de the lego movie'nin everything is awesome şarkısını koyabiliriz. ödülü glory kadar hak eden bir şarkı. hatta animasyon kısmında yapılan ayıba karşılık biraz daha ağır basabilir fakat ne olursa olsun, glory'den şaşmak istemiyorum ve hak edenin glory olduğunu düşünüyorum.

en iyi yönetmen / boyhood - richard linklater
boyhood 12 senelik emek ile aslında biraz haksız rekabet yarattı. çünkü hangi kategoride aday olursa olsun, filmin konusundan, görüntüsünden çok bu emek aklına geliyordur herkesin. ben akademi yerinde olsaydım bu ödülün sahibinin wes anderson olacağının garantisini verebilirdim fakat bizim tanıdığımız oscar, bu ödülü iñárritu'ya verecek malesef.

en iyi görüntü / the grand budapest hotel - robert yeoman
tartışmanın yapılamayacağı bir kategori. bir tek birdman, diğer adayların üzerine biraz daha çıkmış fakat yine de yeoman gibi bir ismi harcayamayacak kadar düşük kalitede. heralde en çok emin olduğum ödülü alacak aday yeoman diyebilirim ama bu kadar büyük konuşup, şom ağzımı açarak yeoman'ın bu ödülden olmasını istemiyorum.

en iyi yardımcı erkek oyuncu / j.k. simmons
altın küre'yi alan j.k. simmons, oscar'ı da alıp geçecektir. aslında karşısında çok güzel bir isim olan edward norton var. fakat whiplash'in bu kadar güzel bir film olması ve bu filmi güzel yapan en büyük etkenlerden birisinin de j.k. simmons olması edward norton'ın önünü kapatıyor. senelerce yarışsalar her zaman edward norton'ın üstün gelebileceği bu karşılaşmadan j.k. simmons hak ettiğini alarak ayrılacaktır.

yorumlamak istediğim tahminlerim bunlardı. bunlara ek olarak aşağıdaki tahminlerimi de eklemek istiyorum.
en iyi görsel efekt / interstellar
en iyi kadın oyuncu / julianne moore
en iyi uyarlama senaryo / the imitation game
en iyi kostüm tasarımı / the grand budapest hotel
en iyi prodüksiyon / the grand budapest hotel
sonuç olarak diğer senelere kıyasla daha dolu dolu filmlerin ve çekişmelerin olacağı bir ödül töreni bizleri bekliyor. digiturk de söz verdiği gibi internet üzerinden izlememize fırsat verirse, yarın akşam dolu dolu saatler geçireceğiz. hayatım boyunca tüm yaptığım tahminler biraz hedeften şaşsa da, bu sefer şaşmaması umuduyla televizyon başında olacağım. sizler de tahminlerinizi twitter üzerinden ya da bu yazıya yorum yaparak paylaşabilirsiniz. ayrıca sağ taraftaki yazılar başlıklı yazı arşivinden yukarıda tahminlerini yaptığım filmler ile ilgili yazılarıma ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder